Π
Tags: Installations, toomuch, Αργεντινή, Βερολίνο, Επιλεγμένα
Περισ
Tags: Installations, toomuch, Αργεντινή, Βερολίνο, Επιλεγμένα, Επιστήμη, Τέχνη |
Γεννήθηκε το 1973 στο Tucumán της Αργεντινής, σπούδασε αρχιτεκτονική στοUniversidad Nacional de Buenos Aires και ακολούθησε μεταπτυχιακές σπουδές καλών τεχνών στην Φρανκφούρτη και την Βενετία, ενώ το 2009 παρακολούθησε ένα πρόγραμμα μελέτης του Διαστήματος στην NASA στην Καλιφόρνια. Σήμερα ζει και εργάζεται στην Φρανκφούρτη.
Ο συνδυασμός των γνωστικών πεδίων που μελέτησε ίσως φαίνεται παράδοξος με την πρώτη ματιά, γίνεται ωστόσο απόλυτα κατανοητός παρακολουθώντας το έργο του. Οι εγκαταστάσεις του Saraceno αναιρούν παραδοσιακές αντιλήψεις γύρω από έννοιες όπως ο χώρος, ο χρόνος, η βαρύτητα — και φυσικά η αρχιτεκτονική όπως την ξέρουμε. Τα έργα του, ουτοπικά όσο και διαδραστικά, προ(σ)καλούν τον επισκέπτη να συμμετέχει, να συμβάλει στην επίδρασή τους στον χώρο.
Ο Saraceno εκπληρώνει το όνειρο του επισκέπτη να βρεθεί αιωρούμενος στο κενό, δημιουργεί κρεμαστούς κήπους που αιωρούνται πάνω από το έδαφος, εμπνέεται από τις σαπουνόφουσκες και τους εξαιρετικά ανθεκτικούς αλλά και ελαστικούς ιστούς αραχνών.
Η έννοια του αβαρούς και της κατάλυσης των περιοριστικών ορίων διέπουν το σύνολο του έργου του, που στην ουσία μελετά τις μεταβολές του κόσμου γύρω μας και ενθαρρύνει το κοινό να επιτρέψει και να ανακαλύψει νέες μορφές γνώσης, αισθημάτων και διαδραστικών εμπειριών. Τα έργα του, απλά σε σύλληψη, σχεδόν ποιητικά, μεταχειρίζονται προηγμένες μορφές τεχνολογίας, νέα επαναστατικά υλικά που συνδυάζει με εξειδικευμένη επιστημονική γνώση και πειραματική σκέψη και έρευνα.
Ακολουθούν επιγραμματικά μερικά από τα πιο γνωστά από αυτά αλλά και links με περισσότερες πληροφορίες.
Galaxies Forming along Filaments, Like Droplets along the Strands of a Spider’s Web (2008)
Ξεκινώντας από την ‘σπογγοειδή’ εικόνα της δομής του σύμπαντος, όπου τα ουράνια σώματα δημιουργούν κυψέλες Γαλαξιών, αφήνοντας ανάμεσα κενούς χώρους, ο Saraceno δημιουργεί μια εξαιρετικά πολύπλοκη εγκατάσταση από μαύρο ελαστικό σκοινί που άλλοτε μοιάζει με νευρώνες (η αποτύπωση του μακρόκοσμου και του μικρόκοσμου άλλωστε έχει αποδείξει oτι έχουν πολλές κοινές μορφολογίες και σχηματισμούς) όπου τα ‘άστέρια’ γεννιούνται σαν δροσοσταλίδες πάνω σε ιστό αράχνης. Το έργο παρουσιάστηκε και στην Biennale της Βενετίας το 2009.
14 billions Bonniers Konsthall, Stockholm, Sweden, 2010
Για την δημιουργία και ολοκλήρωση της έκθεσης με κέντρο την εγκατάσταση 14 billions ο Saraceno συμβουλεύτηκε και συνεργάστηκε με αρχιτέκτονες, μηχανικούς, αστροφυσικούς και ειδικούς ερευνητές των αραχνοειδών. Το project ολοκληρώθηκε σε 2 χρόνια, χρειάστηκε μαύρο σκοινί όγκου 400 κυβικών μέτρων και σχεδόν κατέκλυσε ολόκληρο τον εκθεσιακό χώρο στο Bonniers Konsthall. Το έργο έχει αναφορές στην επιστημονική μέθοδο που, μεταχειριζόμενη την δομή και μορφή του ιστού της αράχνης, προσπαθεί να χαρτογραφήσει την δομή και προέλευση του σύμπαντος. Με αντίστοιχο τρόπο η εγκατάσταση διερευνά και αποτυπώνει τους τρόπους που διαλέγεται ο καθένας από εμάς με την γη.
Lighter than air, Houston Blaffer Gallery, Houston, USA
Το επίκεντρο της έκθεσης, το Girasol (Ηλιοτρόπιο — 2009), εξερευνά την αλληλεξάρτηση ανάμεσα στον ήλιο, τον άνεμο και την τεχνολογία. Μια ανεμογεννήτρια στον υπαίθριο χώρο δίνει ενέργεια σε μια κάμερα προσαρμοσμένη σε ένα ‘ηλιοτρόπιο’ που μαγνητοσκοπεί εναλλασσόμενες απόψεις του ουρανού και της περιστροφής του καθώς αναζητά το φως. Οι εικόνες προβάλλονται στο εσωτερικό του κτιρίου.
Cloud Cities, Hamburger Bahnhoff, Berlin, 15 September 2011 - 15 January 2012
Χθες 15 Σεπτεμβρίου 2011, άνοιξε στο κοινό η τελευταία του εγκατάσταση, Cloud Cities στο Hamburger Bahnhoff στο Βερολίνο, όπου για πρώτη φορά 20 από τα ‘μπαλόνια’ του θα εκτεθούν ταυτόχρονα. Οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να δουν από κοντά πως τα αναρτημένa στοιχεία αλληλεπιδρούν μεταξύ τους και τον χώρο όχι απλώς παρατηρώντας τα, αλλά εισερχόμενοι σε αυτά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου